Editörlerimiz

Daron Yöndem
İstanbul Erkek Lisesi’nden 2003 yılında mezun oldu ve DEVELOAD Yazılım ve Tasarım (www.deveload.com) şirketini kurdu. Daron Yöndem şu an Portsmouth Üniversitesi'nde Strategic Business Information Technologies alanında yüksek lisans eğitimine devam ediyor. MCT, MCPD, MCITP, MCTS, MCSD, MCAD, MCDBA, MCP, ACP ve ICSD ünvanlarına sahip olan Daron Yöndem Türkiye'nin ilk Silverlight ve Expression Studio eğitimini Microsoft Türkiye organizasyonu ile verdi. Daron Yöndem'in Microsoft ASP.NET resmi sitesi, Microsoft Coding4fun, yazgelistir.com, PC World Türkiye ve PC Extra Türkiye'de çok sayıda makalesi yayınlanmıştır. En geniş Türkçe kaynak olma özelliği taşıyan Pusula Yayıncılık’tan çıkan ASP.NET AJAX kitabının yazarı Daron Yöndem halihazırda PCnet dergisinde AJAX, Expression Web, Expression Blend, Expression Design ve Silverlight yazıları yazmakta, nedirtv?com WPF/Silverlight ve VB.NET editörlüğü yapmaktadır. Kişisel bloğu http://daron.yondem.com adresi üzerinden İngilizce ve Türkçe makaleler yayınlamaktadır

Silverlight

Metadata Sınıfları ve Shared Kodlar

WCF RIA Servislerindeki en sevdiğim noktalardan bir tanesi, veri modelinde yer alan Entity'lere ilişkin bazı işlerin Metadata sınıflarına yıkılabilmesidir. İlk bakıldığında yalnızca bir takım basit validasyonları sağlayan Attribute’ların burada yer alacağı sanılabilir; fakat üretilen Metadata sınıflarında yapılabilecekler sadece bunlar değildir. Bu yazıda konuşacağımız bir başka konu olan Shared kodlar ise, hem istemci hem de sunucu taraflarında, Entity’lere, özelleştirilmiş iş mantıklarının kazandırılmalarına yönelik bir kullanım sağlamaktadır. Dilerseniz konuya geçmeden önce, bu yazıda değineceğimiz başlıklara kısaca bir göz atalım.

WCF RIA Servislerindeki en sevdiğim noktalardan bir tanesi, veri modelinde yer alan Entity' lere ilişkin bazı işlerin Metadata sınıflarına yıkılabilmesidir. İlk bakıldığında yalnızca bir takım basit validasyonları sağlayan Attribute’ ların burada yer alacağı sanılabilir; fakat üretilen Metadata sınıflarında yapılabilecekle...

Silverlight' a Giriş ve Her Yönüyle XAML Yapısı

Merhaba değerli arkadaşlar; Bu makalemizde XAML yapısından bahsedeceğiz. Ve Silverlight' a da şöyle bir giriş yapıyor olacağız.

Merhaba değerli arkadaşlar; Bu makalemizde XAML yapısından bahsedeceğiz. Ve Silverlight' a da şöyle bir giriş yapıyor olacağız. Dilerseniz lafı fazla uzatmadan başlayalım.XAML Extensible Application Markup Language ifadelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe’ye Genişletilebilir Uygulama İşaretleme Dili olarak çevirebiliriz. Benim için çok önemli olan bir detay daha ise XAML “zamıl” şeklinde...

Silverlight 3' de Behavior kullanarak kar yağışı efekti yaratmak.

Silverlight' ta Behavior' lar, çok karmaşık kod yazımı gerektiren işleri, sadece sürükle-bırak yordamı ile halletmemize olanak sunan olgular. Bu makalede, kendi Behavior' ımızı oluşturarak nasıl güzel bir kar yağış efekti yakalarız' ı inceliyor olacağız.

Merhabalar. Bu Silverlight makalemizde, Behavior(davranış) dosyası oluşturarak nasıl kar yağışı efekti yaratırız'ı inceliyor olacağız.Öncelikle biraz Silverlight' daki Behavior (davranış)  kavramından bahsetmek istiyorum. Aslında Behavior yapısını, karmaşık kodlama gerektiren işlemleri, kod yazmadan XAML içerisinden halletmemize yarayan araçlar olarak tanımlayabiliriz. Mesela, bazı fizik kuralları...

Silverlight 4 Beta ile Yazdırma (Printing) İşlemi

Merhaba arkadaşlar bu makalemizde Silverlight 4 Beta ile gelen PrintDocument sınıfını kullanarak yazıdırma işleminin nasıl yapıldığını inceleyeceğiz.

Silverlight 4 Beta ile birlikte gelen yeniliklerden biri de silverlight uygulamarına gelen yazdırma (printing) desteği. Silverlight 4 Beta ile birlikte yazdırma işlemi yapmak için System.Windows.Printing namespace’i altında yer alan PrintDocument sınfını kullanacağız. Bu sınıf ile uygulamanın tamamını yada belli bir UI Elementin yazdırılmasını sağlayabiliyoruz. Şimdi bu sınıfa ait üyeleri detaylı ...

Silverlight 4 Beta ile WebCam ve Mikrofon Erişimi

Merhaba arkadaşlar bu makalemizde Silverlight 4 Beta ile birlikte gelen Mikrofon ve webcam gibi capture aygıtlarına nasıl erişileceğine bakacağız.

Silverlight’ın ilk üç versiyonunda müthiş yenilikler geldi ve kullanım oranı her versiyon ile birlikte katlanarak arttı. Hala eksik olan birşeyler vardı, bunların başında WebCam ve Mikrofon erişimi geliyordu. Silverlight 4 Beta ile birlikte müjdeli haber geldi ve artık silverlight ile WebCam ve Mikrofon erişimi mümkün! Hemde kullanımı son derece basit. Uygulamaya geçmeden önce Silverlight 4 Beta i...

DeepZoom Composer ile gelen yenilikler!

Bu yazımızda Silverlight tarafında hazırlayabildiğimiz DeepZoom uygulamaları ile ilgili hayatımızı kolaylaştıran kolaylıklarla gelen DeepZoom Composer'ı inceliyoruz.

DeepZoom uygulamalar Silverlight 2.0 yayınlandığından bu yana en ilgi çeken popülar uygulamalardan biri. DeepZoom ile beraber çok büyük fotoğraf arşivlerini rahatlıkla tarayıcı içerisinde gösterebilmekle kalmıyor aynı anda kullanıcılara çok farklı bir deneyim de yaşatabiliyoruz. Bugüne kadar DeepZoom uygulamaları geliştirirken kullandığımız DeepZoom Composer bundan bir süre önce beta olmaktan kurt...

Silverlight ile Smooth Streaming

Bu yazımızda Silverlight ile beraber video yayınlama noktasında kullanacağımız ve farklı bant genişliklerindeki kullanıcılara hitap eden video altyapıları oluşturmamızı sağlayacak Smooth Streaming teknolojisini inceliyoruz.

Silverlight ilk çıktığı günden itibaren video konusunda ayrı bir iddaya sahip oldu. 1.0 sürümünden başlayarak Silverlight'ın CPU ve RAM kullanımındaki başarısı ister HD ister FullHD videoların oynatılmasında olsun süper bir performans ile bizleri şaşırtmayı başardı. Bazen keşke bu başarıyı Media Player'da da görsek diyerek kendi kendime serzenişlerde bulunmuyor değilim. Konumuza dönersek, Silverli...

Silverlight 3 ile gelen Behavior Yapısı

Bu yazımızda Silverlight 3 ile beraber gelen Behavior yapısını ve hazır gelen Behavior'ların kullanımını inceleyeceğiz.

Silverlight 3 ile beraber gelen en güzel özelliklerden biri de Behavior yapısı. Behavior'lar bize normalde programatik olarak yaptığımız işlevsellikleri XAML içerisinde tanımlama şansı tanıyan kontroller olarak öngörülebilirler. Daha fazla detaylarına inmeden SL 3.0 SDK ve Silverlight Toolkit ile beraber gelen Behavior'lara isterseniz tek tek göz atalım ve bakalım eskisine kıyasla işimizi ne kadar...

Sivlerlight 3 içerisinde kendi Behavior'larınızı yaratmanın yolu.

Bu yazımızda Silverlight 3.0 ile beraber gelen Behavior yapısında kullanabileceğimiz kendi Behavior'larımızı yaratmanın yolunu inceleyeceğiz.

Dün Expression Blend 3 içerisinde Behaviorlara göz attık. Bugün de gelin bir yazılımcı gözü ile nasıl Behavior yaratabiliriz inceleyelim.Behavior'lar kendi içlerinde ayrı gruplarda incelenebilirler. Bazıları bir event üzerinden tetiklenmesi gerekirken bazıları ise doğal yoldan bağlandıkları nesnelere bir özellik ekleyebiliyorlar. Örneğin GoToStateAction aslında TriggerAction tipinde bir Behavior o...

Silverlight 3 için TriggerAction Behavior'ları yaratmak.

Silverlight 3 ile beraber gelen Behavior yapılarında kullanabildiğimiz TriggerAction tipindeki Behaviorların yaratılmasını inceliyoruz.

Blend içerisinde kullanılabilecek Behavior çeşitlerinden biri de Trigger'lı Behavior'lar. Bu tip Behavior'lara genelde Action da denebiliyor. Normal Behavior'lardan farklı olarak Trigger'lar da kendi içlerinde yaratılırken Inherit ettikleri sınıfa göre değişebilirler. Bu yazımızda TriggeredAction Behavior'larına göz atacağız.Ne işe yarar?TriggeredAction behaviorları sonuç itibari ile normal Behavi...